Dit lekkere én gezonde recept wil je zeker proberen! 

 

Smoothie met spinazie en aardbei

Misschien moet je even wennen aan de kleur van deze smoothie, maar zodra je een slokje drinkt zal je direct overtuigd zijn. Eén van de lekkerste smoothies als je het mij vraagt. Heerlijk zoet van de aardbei en extra gezond door de spinazie. Lekker voor het ontbijt, de lunch of gewoon tussendoor!

 

Wat heb je nodig voor 2 grote of 4 kleine smoothies?

1 banaan
100 gram aardbeien
55 gram spinazie
220 gram plantaardige kwark
120 ml (koud) water

 

Hoe maak je de smoothie met spinazie en aardbei?

Was de aardbeien en haal de kroontjes eraf. Pel de banaan en breek in stukken. Doe alle ingrediënten in een blender en pureer tot een egale smoothie.
Je kunt voor dit recept ook gemakkelijk diepvries spinazie / aardbeien gebruiken, gebruik dan warm water i.p.v. koud water.

 

 

Recepten met vermelding van allergenen zoals pompoenwafels, pompoenhummus, pasta met pompoensaus, pasta met avocado-spinaziesaus
Met welke allergenen/voedselvoorkeuren moet je rekening houden bij deze smoothie?

De smoothie bevat geen toegevoegde suikers en is geheel puur van smaak. Tenminste als je ook voor kwark kiest zonder toegevoegde suikers.

Een tip van Iris: Deze kwark van Alpro is echt heel erg lekker in een smoothie, suikervrij en maakt de smoothie heerlijk romig. 

Gezonde recepten zoals pompoenwafels, pompoenhummus, pasta met pompoensaus, pasta met avocado-spinaziesaus
Kan je ingrediënten vervangen?

Zeker, in dit recept kun je gemakkelijk bepaalde ingrediënten vervangen. Uiteraard kunnen de allergenen dan veranderen. Let hier zelf goed op.
- In plaats van plantaardige kwark kun je ook dierlijke kwark gebruiken.
- Gebruik in plaats van spinazie eens boerenkool

Recepten voor baby's zoals pompoenwafels, pompoenhummus, pasta met pompoensaus, pasta met avocado-spinaziesaus
Is dit recept geschikt voor een baby?

Zeker! Vanaf 8 maanden kan je dit al (in kleine hoeveelheden) aan je baby geven.

 

Geniet ervan! 

Ik ben heel benieuwd wat jij én je gezin van dit recept vindt! Stuur je me een berichtje of laat je het weten via Instagram?

 

 

 

Kookboek gezonde ijsjes voor kinderen

 

Persoonlijk advies pedagoog en kindervoedingsdeskundige

 

Tafelkaartjes om van groente en fruit eten een feestje te maken

 

webinar dat lust ik wel- kind eet geen groente? In dit webinar help ik je.

 

Alle kennis in één webinar over de eerste hapjes van je kind.

 

Ken je de tafelkaartjes al?

Zodra deze kaartjes op tafel liggen, kan het avontuur beginnen! Tijdens de maaltijd wordt je kind (en jij) uitgedaagd om groente en fruit te proeven. De tafelkaartjes dragen bij aan een ontspannen sfeer, grappige momenten én gezelligheid aan tafel.

Deze tafelkaartjes passen bij ieder gezin op tafel. Het is megaleuk om meer te leren voor de kinderen die al graag groente en fruit eten. Maar ook perfect voor de kinderen die het hardste ‘Dat lust ik niet’ roepen!

Vanuit deze kaartjes is het voor kinderen duidelijk waarom ze de broccoli, de spinazie of juist de perzik willen eten. Tevens worden ze uitgedaagd om te gaan experimenteren of proeven met de groente of fruit. De kaartjes dragen bij aan het comfortabel worden met groente en fruit en het optimaliseren van het imago van groente en fruit. Zo dragen de tafelkaartjes bij aan de ontwikkeling van een gezond eetpatroon.
Leuk voor de kinderen maar ook ideaal voor ouders. Want wat zeg je nu om je kind te enthousiasmeren? Hoe zorg je dat het aan tafel ontspannen blijft? Maar vooral ook gezellig én voedzaam is? Dit doosje met tafelkaartjes zorgt voor genoeg inspiratie!